niedziela, 17 czerwca 2012

AZS


                                                                          AZS
                             ATOPOWE ZAPALENIE SKÓRY

Atopowe zapalenie skóry (AZS) jest przewlekłą chorobą zapalną o nawrotowym charakterze. Cechuje się występowaniem świądu skóry o bardzo dużym nasileniu. Mechanizm powstawania świądu nie jest do końca poznany, a jego nasilenie nie jest adekwatne do wywołujących go bodźców. Chorobie towarzyszą zaburzenia funkcjonowania układu immunologicznego i zmiany w fizjologii i budowie skóry.

                                                             OBJAWY AZS

      Wyróżnia się następujące kryteria duże (podstawowe):                                                      
  1. nasilony świąd skóry,
  2. typowe umiejscowienie zmian,
  3. przewlekły i nawrotowy charakter,
  4. atopia (alergia) u chorego lub członków rodziny.



Wśród kryteriów małych (dodatkowych) wyróżnia się:
  1. suchość skóry,
  2. podatność skóry na zakażenia zwłaszcza Staphylococcus aureus,
  3. rogowacenie przymieszkowe,
  4. rybia łuska (dziedziczna choroba związana z nadmiernym rogowaceniem naskórka),
  5. biały dermografizm (nieprawidłowa reakcja skóry; w odpowiedzi na potarcie pojawiają się białe smugi, które utrzymują się około 15 min., po czym znikają bez śladu),
  6. świąd podczas pocenia się,
  7. łupież biały,
  8. nietolerancja wełny,
  9. wczesny początek choroby (szybkość pojawienia się objawów AZS koreluje z ciężkością przebiegu choroby i występowaniem powikłań),
  10. zaostrzenie choroby po stresach,
  11. zaćma,
  12. objaw Dennie-Morgana (dodatkowy fałd skórny poniżej dolnej powieki),
  13. przebarwienia powiek i skóry wokół oczu,
  14. objaw Herthoga (przerzedzenie 1/3 dystalnej części brwi),
  15. nawrotowe zapalenie spojówek,
  16. dodatnie wyniki testów skórnych,
  17. podwyższone stężenie IgE w surowicy,
  18. zapalenie brodawek sutkowych,
  19. zapalenie czerwieni wargowej,
  20. pogrubienie fałdów szyi,
  21. nietolerancja niektórych pokarmów.


   Niedawno dowiedziałam się ze choruje na AZS. Moje objawy były następujące; nasilony świąd skóry, typowe umiejscowienie zmian, suchość skóry, biały dermografizm, świąd podczas pocenia się, łupież biały,  zaostrzenie choroby po stresach, przebarwienia powiek i skóry wokół oczu, nawrotowe zapalenie spojówek, zapalenie brodawek sutkowych, nietolerancja niektórych pokarmów. Najbardziej dokuczał mi świąd skóry zwłaszcza przed snem. Najbardziej twarz, ręce, nogi. Potrafiłam drapać się parę minut aż powstały strupki. Okolice oczu miałam czerwone jakbym płakała. Chodziłam do okulisty leczyć zapalenie sopjówek, które powracało. Byłam tak zdesperowana że poszłam do dermatologa. Właśnie wtedy dowiedziałam się że mam AZS. Pani doktor przepisała mi maść, która była robiona w aptece i dostałam też żel pod prysznic i balsam do ciała i krem do twarzy. Dodatkowo muszę przeszczegać pewnych zaleceń, codziennie balsamować ciało i kremować twarz, najlepiej brać pełen prysznic co 3 dni ( ale tego nie przeszczegam i chyba tego nie muszę tłumaczyć ). Też nie mogę jeść/pić cytrusów, ostrego, czekolady, kakao. Bez ostrego sobie poradzę, bo tak nie jem ostrych potraw, ale ta czekolada czeka mnie męka, a soki pomarańczowe żegnajcie i cytryno do herbaty :(.
  Jeden plus tej choroby jest taki że mam świetne kosmetyki do pielęgnacji ciała, skóra jest tak gładka i miła w dotyku i do tego się nie klei skóra.
 To są zalecone kosmetyki od dermatologa
www.cetaphil.pl
Cetaphil balsam do ciała.



           Cetaphil krem do twarzy.                  

 Od dermatologa też dostałam żel pod prysznic Cataphil ale nie było ich w aptece, to dostałam Emolium.

www.emolium.pl
Emolium żel pod prysznic


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Powered By Blogger

My Fashiolista finds